izabellaswiftbell

Alla inlägg under oktober 2013

Av Izabella Swiftbell - 24 oktober 2013 16:53

kommer inte kunna vara inne på sso lika mycket, tar slut på surfmängden hela tiden... :(


Av Izabella Swiftbell - 23 oktober 2013 19:02

Här kommer bilder från sb. ♥

 

När jag hade gjort klart bron så klädde jag på mig kläderna som jag skulle rida över med.

Sedan red vi över! :3 

 

Jag träffade Ed Field. När jag berättade att jag hade lagat bron trodde han inte på mig, 

så jag fick rida över en gång till för att visa honom, lol. ♥

 

Det var en massa ogräs som Farrah smakade på. Han spottade fort ut det. 

 

Jag frågade Ed om han visste vart stallet fanns. Han sa att han skulle berätta om jg hjälpe honom med lite saker

först. (:

 

Jag gick och bytte om, mina kläder hade blivit alldeles smutsiga när jag hade hjälpt honom. Ed behövde sin tänkarmössa för att tänka ut vägen till Jorviks stall.

 

Vi skulle rida igenom gröndalsskogen. Jag och Farrah susade igenom skogen, han hade också längtat efter att få åka till Skördebyggden så han var väldigt nyfiken.

 

När vi hade kommit ut ur skogen så hade jag glömt bort Ed's instruktioner så jag frågade en dam om hjälp.

 

Vi red förbi en strand. Det var verkligen varmt så jag bestämmde mig för att doppa fötterna. 

Farrah skulle få bada på ett bättre ställe.

 

Jag tappade bort mig igeeeen, jag var så uppspelt och nyfiken! Jag frågade en gubbe som hette Jakob om hjälp. Han sa att vi var ganska nära nu.

 

Vi red tills vi kom fram till en mur. Vi galopperade fram till öppningen och red in.

 

Vi hade kommit in i en stad! Allting var så fint och underbart. Jag frågade en kille vid namn Jack om vägen igen. Jag kände mig osäker. Han sa att han behövde hjälp och sa att han skulle hjälpa mig om jag hjälpe honom. Jag bestämde mig för att hjälpa honom. 

 

Jag skyndade mig igenom alla butiker. Jag hittade en jättesnygg pikétröja men jag hade varken tid eller råd.

Jag red vidare.

 

Farrah pinnade på, vi kunde snart se stallet! 

 

Jag red in till Johanna. Jag har tidigare pratat med henne i telefon. 

 

På hemvägen badade jag och Farrah. Han har verkligen varit jätteduktig min lilla häst. :3 ♥

 

Jag tog en transport hem, Farrah var ganska trött. Jag sa till baronessan att jag skulle flytta till SB på lördag och jag tackade för att hon lät mig flytta hit.  

Jag sa också till Judy. Hon blev ledsen. Jag och Judy hade kommit så nära varandra. Jag lovade att jag skulle hälsa på henne och dom andra i stallet minst 5 gånger per vecka! c;

Sedan ställde jag Farrah i stallet, sadlade av honom och ryktade honom. Han blundade hela tiden. Min lilla pojke :*

 

Det var det ja. :*

På lördag när jag fått sc ska jag färga mitt hår och flytta till SB. <3 Längtar!

 



Av Izabella Swiftbell - 21 oktober 2013 18:15

jag och farrah kom på 7nde plats btw. :)

Av Izabella Swiftbell - 21 oktober 2013 17:55

nu blir det ett till championat med farrah, mlc. :3

hoppas på en bra plats nu...

 

skrittade runt med honom innan starten, vi är taggade. :3

resultatet kommer i nästa inlägg, puss. :*

 

Av Izabella Swiftbell - 21 oktober 2013 16:05

en tiondeplats haha, farrah stannade flera gånger. 

Av Izabella Swiftbell - 21 oktober 2013 15:56

yey, här kommer lite bilder från fpc. ♥ 

enjoy! c;

       

farrah verkar pigg idag. c; 

önska oss lycka, nejmen. <3

 

Av Izabella Swiftbell - 20 oktober 2013 22:50

Här kommer en bild på min gamla häst, Suncrush. Sålde han för några veckor sedan.. du är saknad <3

Av Izabella Swiftbell - 20 oktober 2013 20:45

ridlektion i rh med klubbään en snabbis. ♥      

Sök i bloggen

Jag, Izabella

 

Hej, jag heter Izabella Swiftbell och är 15 år. Jag kallas för Iza. Jag är bor i Silverglade egentligen men tillfälligt så bor jag hos min mamma Saga och pappa Filip och min lillebror Tor på jarlafälten i södra jorvik. Jag har 2 hästar, Farrah och Cat. Om ni läser den här bloggen så kommer ni få följa med i min utväckling på sso. (:

Farangel

 

Farangel är ett jorvikiskt fullblod. Jag kallar honom för Farrah. Farrah är min tävlingshäst. Vi tävlar i fälttävlan.  Han är i level 12, det var ett tag sedan jag levlade honom. Farrah kommer medverka som huvudperson/häst i min kommande serie. 

Cathope

 

Cathope AKA Cat är ett sto på snart 10 år. Jag har inte ridit på henne på länge sedan hon slängde av mig. Hon är mest mammas häst nu, jag vågar inte rida henne. Hur det går mellan oss två får ni veta om ni läser mer på bloggen. (: 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Presentation


Besök http://izabellaswiftbell.blogg.se/ för bättre uppdatering. Jag har slutat blogga här.

Ovido - Quiz & Flashcards